Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Mondelez na drodze do osiągnięcia celów ESG
Mondelēz International, globalny lider w branży przekąsek, ogłosił doroczny raport „Snacking Made Right”, w którym podsumowuje postępy w osiągnięciu wyznaczonych sobie celów zrównoważonego rozwoju. Działania w Polsce stanowią integralną część planu.

Zrównoważony biznes to jeden z najważniejszych elementów długoterminowej strategii wzrostu Mondelez. Dzięki odpowiedzialnej produkcji przekąsek firma wspiera zrównoważony styl życia konsumentów.

 

W trosce o lepsze jutro, w którym świadome wybory konsumenckie idą w parze z dbałością o środowisko, Mondelez podejmuje szereg działań, by do 2025 zrealizować wyznaczone sobie cele z obszaru ESG. Kluczowe z nich, to m.in.:

  • skupienie się na bardziej zrównoważonym pozyskiwaniu kluczowych dla produkcji składników,
  • zmniejszenie negatywnego wpływ produkcji na klimat,
  • rozwijanie oferty produktowej, w celu zaspokojenia różnych potrzeb konsumentów w zakresie odżywiania i dobrego samopoczucia, przy jednoczesnej promocji aktywnego stylu życia i odpowiedzialnej konsumpcji przekąsek.

 

Co więcej, marka nie ustaje w rozwijaniu zróżnicowanych zespołów i inkluzywnej kultury organizacyjnej, która jest swoistym DNA firmy.

 

Miliard dolarów na zrównoważony rozwój

 

Dane z raportu „Snacking Made Right” potwierdzają, że słowa i założenia marki idą w parze z działaniami. Zarówno na rynku globalnym, jak i lokalnie w Polsce.

 

Wyniki jasno wskazują, że firma kontynuuje prowadzenie działań na rzecz poprawy warunków produkcji kakao, z którego powstają produkowane przez Mondelez przekąski, jak np. czekolada Milka. W ostatnim roku ogłoszona została dodatkowa pula środków przeznaczonych na ten cel w wysokości 600 mln dolarów. Dzięki temu do 2030 roku marka zainwestuje w globalny Program Cocoa Life miliard dolarów.

 

Jestem dumny, że w Mondelez International poczyniliśmy postępy w realizacji naszej wizji, w czasie niestabilnej sytuacji gospodarczo-ekonomicznej, krajowej i międzynarodowejpodkreśla Dirk Van de Put, prezes zarządu i CEO Mondelez International.Pokazujemy w ten sposób nasze zaangażowanie w kreowanie odpowiedzialnej przyszłości przekąsekdodaje.

 

Produkcja z energii słonecznej

 

W dbałości o środowisko Mondelez stawia na odnawialne źródła energii. Liczne proekologiczne i społeczne inicjatywy realizowane są na świecie, jak i w Polsce. Najważniejszą jest podpisana przez Mondelez 12-letnia umowa na zakup wirtualnej energii elektrycznej (VPPA) ze szwajcarską firmą inwestującą w odnawialne źródła energii GoldenPeaks Capital.

 

Podpisanie umowy dotyczącej energii odnawialnej stanowi kamień milowy w naszych działaniachmówi Robert Sas, Dyrektor Zarządzający Mondelez Polska i kraje bałtyckie. — Inwestowanie w nią, to nie tylko dbałość o przyszłość naszej planety, ale także o ekonomiczną stabilność i innowacyjność. To ważny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz ochrony środowiska i tworzenia zrównoważonej przyszłości dla wszystkichzaznacza.

 

Start projektu miał miejsce w marcu tego roku, zaś pełna moc produkcyjna zostanie osiągnięta w 2024 roku. Firma szacuje, że w ten sposób uda się jej zredukować około 85 000 ton CO2. Dostarczana, bezemisyjna i odnawialna energia elektryczna, będzie w przybliżeniu równoważyć ślad węglowy z energii elektrycznej ośmiu polskich zakładów produkcyjnych Mondelez.

 

W harmonii z naturą

 

Drugim wieloletnim projektem na rzecz zrównoważonego rozwoju jest Program Harmony. Polscy rolnicy uczestniczący w nim uprawiają 2,980 hektarów pól, osiągając przy tym zbiory na poziomie 26,500 ton, które dostarczają 100 % zrównoważonej pszenicy do produkcji takich ciastek jak np. BelVita, Delicje czy Lubisie.

 

Program Harmony to staranny dobór i kontrola pszenicy, która z pól trafia do naszych zakładówmówi Luiza Arament, manager ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych, Mondelez Polska i kraje bałtyckie.Dzięki takiemu podejściu dbamy o glebę i zwiększamy różnorodność biologiczną. Audyty u współpracujących z nami rolników pozwalają racjonalizować poziom stosowania pestycydów i nawozówdodaje.

 

Realizując swoją misję Mondelez pokazuje, że można i że warto tworzyć synergię pomiędzy biznesem a dbałością o środowisko, pomiędzy potrzebami konsumentów, a odpowiedzialnością produktową, czy pomiędzy wartościami pracowników
i firmy.


grafika_SMR_ESG

 


 

O Mondelēz International

Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest globalnym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia i cukierków. Firma z przychodami w wysokości około 31 miliardów USD w 2022 r., zachęca ludzi w 150 krajach na całym świecie do spożywania przekąsek w sposób odpowiedzialny. Jako właściciel kultowych marek, takich jak ciastka Oreo, belVita i LU, czekolady Cadbury Dairy Milk, Milka i Toblerone, cukierki Sour Patch Kids oraz guma do żucia Trident, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu rynku przekąsek na świecie. Mondelēz International jest członkiem Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 i Dow Jones Sustainability Index. Więcej informacji dostępnych na stronie www.mondelezinternational.com oraz profilu firmy na Twitterze www.twitter.com/MDLZ.

 

O Mondelez Polska

Mondelez Polska jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, obecną na naszym rynku od 31 lat. Zatrudnia ponad 5600 pracowników i jest liderem na rynku czekolady i ciastek markowych w Polsce. Bogata oferta firmy obejmuje marki takie jak: czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka Milka, OREO, belVita, Lubisie, Delicje, San, Łakotki, rogaliki i przekąski 7 Days oraz cukierki i gumy Halls. Mondelez Polska jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod nazwą Mondelez funkcjonuje w Polsce od 2013 r.

 

O programie Cocoa Life

Cocoa Life to globalny program Mondelēz International na rzecz zrównoważonego rozwoju upraw kakao. Inicjatywa służy przede wszystkim kompleksowemu wsparciu plantatorów kakao i ich społeczności w mierzeniu się z wyzwaniami takimi jak zmiana klimatu, nierówność płci, ubóstwo i praca dzieci. Cocoa Life wspiera rolników z sześciu krajów, gdzie uprawia się kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Dominikanie, Indiach i Brazylii. Działania te są prowadzone we współpracy z organizacjami pozarządowymi, rządami, partnerami, farmerami i innymi podmiotami. Ich celem jest opracowanie systemowych rozwiązań, które przekształcą uprawę kakao w bardziej zrównoważony biznes, wzmocnią społeczności oraz pozwolą chronić lasy i przywracać je do stanu pierwotnego. Więcej informacji na stronie: www.cocoalife.org.

 

O programie Harmony

Harmony to realizowany od 15 lat program, który ma na celu wspieranie zrównoważonej uprawy pszenicy. Jest to inicjatywa europejska tworzona przez Mondelez we współpracy z organizacjami pozarządowymi, specjalistami w zakresie ochrony środowiska oraz towarzystwami naukowymi. Program łączy wszystkich uczestników łańcucha dostaw – rolników, spółdzielnie rolnicze i młyny. Szczególną rolę odgrywają w nim rolnicy, którzy w swoich uprawach ograniczają ilość zużywanej wody, emisję gazów cieplarnianych, dbają o jakość gleby oraz ochronę bioróżnorodności. Więcej informacji na stronie: http://www.harmony.info


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij