Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
„Stoliczku, nakryj się!” – Banki Żywności ruszają z nową kampanią
3 grudnia rusza kampania Federacji Polskich Banków Żywności – „Stoliczku, nakryj się!”. Organizacja chce przez nią zwrócić uwagę, że głód w Polsce to nie bajka, a pusty talerz to codzienność wielu Polaków. Banki Żywności choć pozyskują żywność za darmo to nie mogą jej już w tak łatwy sposób dostarczyć i magicznie tego stołu zapełnić. W swojej codziennej pracy mierzą się z realnymi ograniczeniami, jak koszty transportu i magazynowania. Celem akcji jest zbiórka pieniędzy na całoroczną działalność Banków. Jedna złotówka pozwala na dystrybucję 8 kg żywności, z której można przygotować aż 16 posiłków.

Kampania zaplanowana jest na okres okołoświąteczny, ponieważ pusty talerz w tym czasie jest jeszcze trudniejszym doświadczeniem. W Polsce 1,6 mln osób żyje poniżej poziomu skrajnego ubóstwa, z kolei poniżej ustawowej granicy ubóstwa aż 4,1 mln osób. Oznacza to, że takie osoby na miesięczne utrzymanie dysponują kwotą mniejszą niż 514 zł. Codziennie samotne matki, osoby bezrobotne, chore lub starsze stają przed dylematem czy kupić jedzenie, leki, czy opłacić rachunki. Konsekwencją tych wyborów często jest głód, którego te osoby doświadczają.


– W naszym społeczeństwie przywykliśmy definiować głód jako problem związany jedynie z bezdomnością, charakteryzujący się regularnością i codziennością. Choć tacy ludzie również potrzebują pomocy nie możemy wykreślać z tego zjawiska również tych, którzy mimo osiągania pewnych dochodów również doświadczają tego problemu. Takich ludzi w naszym kraju jest bardzo wielu. Codziennie toczą oni walkę i stają przed trudnymi wyborami. Realia obecnie są takie, że brak dostępu do żywności czasami przez kilka dni bardzo często jest konsekwencją opłacenia rachunków, czy też zakupu drogich leków. – podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.


Motywem kampanii stały się bajki. Kreacja nawiązuje do nich zarówno poprzez hasło, jak i grafikę. Na plakatach możemy zobaczyć obraz talerza z ułożonymi z jedzenia postaciami ze znanych bajek, jak Czerwony Kapturek oraz Jaś i Małgosia, które mają zwrócić uwagę na problem. Apel „Niech głód stanie się historią” ma zachęcić do wsparcie działalności Banków Żywności, których misją jest przekazywanie jedzenia potrzebującym.


– Jesteśmy przygotowani do dystrybucji produktów nawet z krótkimi terminami przydatności do spożycia, dbamy o jakość przekazywanej żywności oraz zasady bezpieczeństwa. Rocznie ratujemy przed zmarnowaniem około 80 tysięcy ton dobrej żywności od rolników, producentów, ze sklepów, które przekazują nam je jako darowiznę. Mamy jedzenie, ale potrzebujemy środków na jego transport i magazynowanie, by mogło trafić do najbardziej potrzebujących – podkreśla Dorota Jezierska, wiceprezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności

 

Banki Żywności dostarczają żywność szybko i sprawnie poprzez sieć organizacji partnerskich: jedzenie trafia do świetlic, ognisk wychowawczych dla dzieci, towarzystw pomocy dzieciom, domów samotnej matki, jadłodajni i innych organizacji, które prowadzą zbiorowe żywienie bądź przekazują żywność bezpośrednio osobom potrzebującym. Z tej pomocy korzysta kilkaset tysięcy podopiecznych organizacji dobroczynnych.


Organizację można wesprzeć przez stronę www.bankizywnosci.pl klikając „Przekaż darowiznę” . Koszt uratowania 8 kg żywności, a więc jej odbioru i przechowania w specjalistycznych warunkach i dostarczenia to tylko 1 zł. Z otrzymanych 8 kg żywności możliwe jest przygotowanie aż 16 posiłków. Wsparcie można przekazać korzystając z zaproponowanych na stronie przeliczników: 

  • 15 zł – posiłki dla 1 osoby przez 2 miesiące
  • 30 zł – posiłki dla 4-osobowej rodziny przez miesiąc
  • 90 zł – posiłki dla 12 dzieci przez miesiąc


W kampanii zostaną wykorzystane citylighty w Warszawie oraz prowadzone będą działania w intrenecie we współpracy z zaproszonymi influencerami i osobami znanymi. Hashtagi kampanii używane w mediach społecznościowych to #StoliczkuNakryjSie #NieMaDoCzego #ZmieniamTo. Akcję będzie można również wesprzeć kupując cegiełkę charytatywną na platformie Groupon.


Źródło: Banki Żywności.


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij