Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Resort rolnictwa: oddzielne półki dla żywności o wysokiej jakości
Ministerstwo rolnictwa chce, aby produkty rolnej o wysokiej jakości były zawsze eksponowane w sklepach oddzielnie. W tym roku mają ruszyć prace nad odpowiednią ustawą w tym zakresie - powiedział wiceminister rolnictwa Jacek Bogucki.

"Być może powinniśmy wrócić do osobnych polskich norm jakości żywności, trochę wyższych niż europejskich" - powiedział Bogucki, który w środę podczas posiedzenia sejmowej Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi prezentował informację o planowanych w 2017 r. działaniach wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynku krajowym.


Bogucki poinformował posłów, że MRiRW analizuje możliwości prawne uściślenia na polskie potrzeby europejskich przepisów na temat oznaczenia kraju pochodzenia produktów spożywczych w dyskontach. Ministerstwo zastanawia też się nad dalszym używaniem znaku PDŻ - Poznaj Dobrą Żywność.


"Problem polega na tym, że w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich przyjęto kilka znaków jakościowych zamiast jednego, tak jak zrobiły inne państwa. Rozpoznawalność tych oznaczeń jest niewielka, dlatego będziemy prowadzili rozmowy i szukali możliwości, żeby połączyć siły pod jednym znakiem" - powiedział.


Obecny na posiedzeniu komisji prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski mówił o planowanych w 2017 r. działaniach Agencji wspierających promocję polskich produktów rolno-spożywczych na rynkach zagranicznych. Zapowiedział, że w tym roku będą one nadal prowadzone pod hasłem "Polska smakuje" (Poland is good w wersji anglojęzycznej).


Agencja uruchomi też w tym roku aplikację mobilną dla wszystkich systemów operacyjnych pod nazwą "Polska smakuje". "Będzie miała ona za zadanie zbieranie informacji o produktach regionalnych i gospodarstwach agroturystycznych, ich prezentację oraz zbieranie opinii użytkowników" - powiedział.


ARR planuje wakacyjną kampanię promocyjną polskiej żywności z udziałem takich firm jak PKN Orlen, PKP PLK i PLL LOT. Ma ona obejmować prezentację produktów regionalnych podczas rejsów lotniczych, w strefach dla pasażerów na lotniskach, a także wydzielenie dla nich specjalnych półek w sklepach na stacjach benzynowych. "Będziemy prowadzić wakacyjne działania promocyjne przy współpracy z +Latem z Radiem+ i Telewizją Polską. Chcemy także zorganizować ogólnopolskie kampanie reklamowe w okresie Bożego Narodzenia i Wielkanocy" - dodał.


Źródło: PAP, biznes.onet.pl


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij