Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Wojna na marki, czyli rewolucja w wędlinach
Szybko ubywa firm mięsnych, które walczą o konsumentów wyłącznie niską ceną.

Do grona produktów, które promują się na potęgę, dołączyły w ostatnim czasie wędliny, na które wydajemy 14,5 mld zł rocznie. Od stycznia do paź­dziernika 2014 r. branża mięsna przeznaczyła na reklamy prawie 109,5 mln zł - wy­nika z połączonych danych firm ba­dawczych AGB Nielsen i Kantar Media. To aż 80 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.


- Rosnąca konkurencja wśród producentów wyro­bów mięsnych, a także roz­wój sieci dyskontowych oraz super- i hipermarketów ro­dzi potrzebę budowania sil­nych i rozpoznawalnych marek - mówi Beata Korab--Białobrzeska, członek za­rządu Zakładów Mięsnych Henryk Kania.


Firmy mięsne nie szczędzą wydatków na marketing, po­nieważ trudno dziś zwiększyć sprzedaż wędlin w Polsce. Według ostatnich dostępnych danych GUS ich średnie mie­sięczne spożycie w gospodar­stwach domowych wyniosło w 2013 r. 2,05 kg. Rok wcześniej sięgało 2,32 kg.


(Więcej w: Rzeczpospolita 5.12.2014)


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij