Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Zakończyły się Targi Dobrych Praktyk CSR
28 firm i organizacji zaprezentowało swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w ramach Targów Dobrych Praktyk CSR, które odbyły się 20 października w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach Targów zorganizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu odbyły się seminaria tematyczne, wykład eksperta z Wielkiej Brytanii oraz szereg wydarzeń towarzyszących.

„Targi są otwartą formułą prezentowania odpowiedzialnych działań firm, oferują możliwość spotkania z szerokim gronem interesariuszy i pozwalają na bezpośrednią rozmowę. Cieszymy się, że coraz więcej firm może pochwalić się odpowiedzialnymi działaniami w różnych obszarach i mamy nadzieję, że wkrótce społecznie odpowiedzialne prowadzenie firmy stanie się normą”, powiedziała Mirella Panek-Owsiańska, Prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Targi Dobrych Praktyk CSR
to unikalna formuła prezentowania działań firm w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Swoje dobre praktyki zaprezentowały firmy, instytucje naukowe oraz organizacje pozarządowe:

  • Akademia Leona Koźmińskiego
  • Bank Gospodarstwa Krajowego
  • Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services
  • CWS-boco Polska Sp z o.o.
  • ENEA Spółka Akcyjna
  • Fundacja Aeris Futuro
  • Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego
  • Grupa LOTOS S.A.
  • IBM Polska
  • METRO GROUP
  • Nestlé Polska S.A.
  • Nutricia Polska
  • Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan
  • Polski Koncern Naftowy ORLEN SA
  • Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo
  • PricewaterhouseCoopers
  • Program Promocji Kultury Przedsiębiorczości "Przedsiębiorstwo Fair Play"
  • Provident Polska S.A.
  • Reckitt Benckiser Production Poland Sp z o.o.
  • Stator – Industria24.pl
  • Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
  • Telekomunikacja Polska
  • Tesco Polska

Pięć organizacji pozarządowych, laureatów konkursu na najlepsze przykłady współpracy z partnerami biznesowymi, również zaprezentowało się na Targach: Fundacja BENE VOBIS, Fundacja Dzieci Niczyje, Federacja Polskich Banków Żywności, Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Fundacja Sendzimira.

Seminaria tematyczne, które odbyły się podczas Targów obejmowały następujące tematy: odpowiedzialna utylizacja i recykling, odpowiedzialne pozyskiwanie zasobów naturalnych, odpowiedzialna konsumpcja oraz zrównoważone inwestycje infrastrukturalne. W trakcie Targów miał miejsce również wykład otwarty „Green Marketing and sustainable innovation” gościa specjalnego Johna Granta - eksperta w zakresie zrównoważonego marketingu oraz autora książki „The Green Marketing Manifesto”. W trakcie wykładu John Grant stwierdził, że zrównoważony rozwój jest kluczowy dla przyszłości ludzkości, a technologie ekologiczne zawojują światowy rynek w ciągu kolejnych 20 lat. Grant uznał, że podstawą zielonego marketing nie jest reklamowanie towarów firmy jako “zielone”, ale sprawienie, aby cały proces produkcji był zrównoważony. Marks&Spencer, GE, czy Starbucks to niektóre z firm, które Grant przedstawił jako przykłady zrównoważonych firm z innowacyjnymi praktykami. Wykład był transmitowany online dzięki firmie Livingmedia. Zapis z wykładu dostępny jest pod tym adresem.

W trakcie wydarzenia uczestnicy – za pomocą Infokiosków - oraz Internauci – na portalu odpowiedzialnybiznes.pl – mogli głosować na najlepszą praktykę prezentowaną podczas Targów. Jako najlepszą uczestnicy Targów uznali praktykę „Dobra Umowa” Stowarzyszenia Konsumentów Polskich ex aequo z praktyką „Wolontariusze HOPE” firmy Nutricia Polska. Na drugim miejscu znalazły się praktyki:

Również zdaniem Interntuów najlepsza była praktyka „Dobra Umowa”. Zwycięzców nagrodzono zestawami książek „Warsztaty Menedżera” oraz „Etyka” Johna C. Maxwella, ufundowanymi przez Studio Emka.

 

Ponadto podczas Targów odbyły się:

  • ogłoszenie wyników badań na temat odpowiedzialnego łańcucha dostaw, prowadzonych przez FOB we współpracy z IIBR/Gemius SA
  • wyświetlanie filmu o globalnym systemie produkcji i konsumpcji „Story of Stuff”;
  • zbiórka elektrośmieci w ramach ogólnopolskiej kampanii ekologicznej EKOgraty.pl;
  • ogłoszenie wyników konkursu „Eko Biuro” organizowanego przez Fundację Aeris Futuro

Partnerzy Targów: Nestlé Polska S.A., PGNiG – Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo oraz Tesco Polska Sp. z o.o.

Patroni: American Chamber of Commerce in Poland, Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, Belgian Business Chamber, Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa w Polsce, Krajowa Izba Gospodarcza, PKPP Lewiatan, Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Zielona Sieć, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego, Polsko-Szwedzka Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP, Program Przedsiębiorstwo Fair Play oraz Skandynawsko-Polska Izba Gospodarcza.



Patroni medialni: Biznes i ekologia, CR Navigator, Dziennik Gazeta Prawna, Nowy Przemysł, Personel i Zarządzanie, Warsaw Business Journal, CSRinfo.org, ekologia.pl, hrk.pl, infor.pl, nf.pl, ngo.pl, proto.pl.

Patronat honorowy nad Targami objął Minister Gospodarki, Waldemar Pawlak.


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Komentarze

Dodaj komentarz


Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij