Prace Komisji Europejskiej - Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu i Praktyk Marketingowych

Komisja Europejska uruchomiła stronę internetową dotyczącą Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu i Praktyk Marketingowych.

Kodeks postępowania w zakresie odpowiedzialnego biznesu i praktyk marketingowych jest jednym z pierwszych elementów unijnej strategii „Od pola do stołu” i integralną częścią jej planu działania.


W Kodeksie zostaną określone działania, jakie podmioty w całym łańcuchu spożywczym (m.in. przetwórcy żywności, podmioty świadczące usługi gastronomiczne, detaliści) mogą dobrowolnie podjąć na zasadzie zobowiązania.


Kolejne kroki

Do połowy bieżącego roku Komisja będzie regularnie organizować spotkania z wieloma zainteresowanymi stronami w celu omówienia Kodeksu i jego treści. Zakończenie prac nad dokumentem i jego podpisanie przez interesariuszy planowane jest na czerwiec br.


Pierwsze takie spotkanie odbyło się 23 lutego 2021 roku z udziałem przedstawicieli m.in. Food Drink Europe, której członkiem jest PFPŻ ZP.


Aby zapewnić przejrzystość procesu, sprawozdania ze spotkań są publikowane na stronie internetowej Komisji.


Więcej informacji

https://ec.europa.eu/food/farm2fork/sustainable-food-processing-wholesale-retail-hospitality-and-food-services/code-conduct_en