Legislacja
Food-Lex
 
Dodatki do żywności
i aromaty
 
Zanieczyszczenia
 
RWS - Referencyjne Wartości Spożycia
 
Trzymaj Formę !

   

 pl   en             
 
Jesteś tutaj: strona główna > AKTUALNOŚCI

AKTUALNOŚCI
Wyróżnienie „Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu”
Partnerstwo dla Zdrowia założone przez firmy Danone, Lubella, Biedronka oraz Instytut Matki i Dziecka, otrzymało wyróżnienie w ósmej edycji „Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu” za projekt „Mleczny Start”, promujący zdrowe odżywianie, jako podstawę rozwoju fizycznego i intelektualnego dzieci w wieku szkolnym. Wyróżnienie przyznawane przez tygodnik „Gazeta Finansowa” wręczono na uroczystej gali 14 czerwca 2011 r. w Warszawie.

Partnerstwo dla Zdrowia to koalicja trzech firm oraz instytucji publicznej, które postawiło sobie za cel walkę z niedożywieniem dzieci w Polsce. To poważny problem społeczny, ponieważ niedożywienie i nieprawidłowe żywienie dzieci stanowi zagrożenie dla ich rozwoju fizycznego i intelektualnego, a zatem obniża ich szanse życiowe teraz i w przyszłości. W wyniku prac Partnerstwa powstał "Mleczny Start" - pierwszy na polskim rynku produkt z misją społeczną. Jego powstanie było możliwe dzięki innowacyjnemu modelowi współpracy, na jakim opiera się koalicja- partnerstwu publiczno- prywatnemu. Każdy z Partnerów dzieli się swoimi zasobami, kompetencjami oraz doświadczeniem, ustalając zarówno zasady jak i warunki finansowe współpracy w taki sposób, aby wszystkie zyski ze sprzedaży produktu Mleczny Start, były reinwestowane w dalszy rozwój przedsięwzięcia.

 

Zdjęcie II- Partnerstwo dla Zdrowia_GF-zmniejsz
Od lewej: Przemek Pohrybieniuk, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Zrównoważonego Rozwoju Danone, Sławomir Janus, Dyrektor Instytutu Matki i Dziecka, Anetta Jaworska - Rutkowska, Senior Manager ds. Relacji Zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja.

 

Do tej pory już 50 milionów porcji[1] kaszki Mleczny Start dotarło do polskich domów, z czego 27%[2] do rodzin o najniższych dochodach. To potwierdza, że działania Partnerstwa dla Zdrowia trafiają w dużym stopniu do tych, którzy potencjalnie potrzebują wsparcia w zakresie prawidłowego żywienia dzieci. Statystyki pokazują, że liczba dzieci niedożywionych w naszym kraju spadła ze 170 tysięcy w 2009 r. do 130 tysięcy[3] w roku 2011. 


- "Wiemy, że mamy swój znaczny udział w walce z niedożywieniem i obniżaniu smutnych statystyk, choć oczywiście nie jest to wyłączna zasługa Partnerstwa dla Zdrowia" - powiedział Frank Uszko, Prezes Danone
w Polsce. Krzysztof Pawiński, Prezes Rady Nadzorczej firmy Lubella dodał, że stworzenie produktu Mleczny Start możliwe było jedynie dzięki połączeniu branżowych doświadczeń liderów w swoich kategoriach z troską i działaniem na rzecz najmłodszych. Obecnie produkt ten trafia codziennie do około 100 tysięcy gospodarstw domowych.

 

- „Jesteśmy dumni z tego, że nasze starania na rzecz walki z tym konkretnym problemem społecznym, jakim jest niedożywienie dzieci, zostały docenione i mamy nadzieję, że działania Partnerstwa dla Zdrowia staną się inspiracją do działania dla innych przedsiębiorców.” - powiedział Pedro Pereira da Silva, Prezes JMD Biedronka.

 

Nagrodę w imieniu Partnerstwa dla Zdrowia odebrał podczas uroczystej gali Gazety Finansowej w dn. 14 czerwca 2011 r. Przemek Pohrybieniuk, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Zrównoważonego Rozwoju Danone, Anetta Jaworska - Rutkowska, Senior Manager ds. Relacji Zewnętrznych Jeronimo Martins Dystrybucja oraz Sławomir Janus, Dyrektor Instytutu Matki i Dziecka.

 

„Dobro każdej matki i każdego dziecka to dla nas największa wartość. Dlatego starannie wybieramy inicjatywy, w których bierzemy udział. Partnerstwo dla Zdrowia skutecznie realizuje założone cele, dlatego Instytut Matki i Dziecka zdecydował się na podjęcie współpracy. Chcemy dzielić się naszą wiedzą i doświadczeniem, a przez to – przyczynić do rozwiązania poważnych problemów naszego społeczeństwa. Osiągnięcie tego celu byłoby trudne do zrealizowania, gdybyśmy działali
w pojedynkę.” – podsumował Sławomir Janus.

 

 

Raport Społeczna Odpowiedzialność Biznesu tygodnika „Gazeta Finansowa” publikowany jest co kwartał i w całości poświęcony obszarowi CSR. Ukazało się już osiem edycji Raportu. W każdym numerze wyróżniane są dwa projekty, będące przykładem dobrze przygotowanych programów wsparcia ważnych społecznie obszarów.
W raporcie znajdują się również artykuły ekspertów i liderów opinii publicznej, którzy radzą, jak poruszać się
w obszarze działań CSR.

 

Kontakt prasowy:

____________________________________________________________________________________________

Maja Zawistowska

Biuro prasowe Partnerstwa dla Zdrowia Garden fo Words                                                                                 

tel. (22) 829 85 72 (22) 829 85 72  wew. 25

e-mail: m.zawistowska@gardenofwords.pl   




[1] Dane wewnętrzne JMD

[2] GFK, Panel gospodarstw domowych 2010

[3] MillwardBrown SMG/KRC, Niedożywienie wśród uczniów szkół podstawowych na zlecenie Danone i Banków Żywności, 2011


Dodaj do:   Dodaj kanał RSSRSS   Dodaj do facebook.comFacebook

pełna lista aktualności

 

Dodaj komentarz

Komentarze

Twój podpis:
Twój komentarz:
Wpisz kod z obrazka:
 

Członkowie PFPŻ ZP

Dołącz do nas!
Serwis PFPŻ wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję politykę prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie
zamknij